8 paź 2009

iCOFFEE – i sobie odpoczęłam


Asia - Kobieta musi się czasem wybrać sama do knajpy. Zwłaszcza jak to jest tak piękny dzień jak ostatni poniedziałek lata. Dzień przebiegał bezproblemowo, więc aby podtrzymać dobry humor wygospodarowałam sobie chwilę na kawę. Zamiast jednak popijać ją pospiesznie w drodze, zatrzymałam się na rynku w Manufakturze i zajrzałam do iCOFFEE.
Od wejścia karteczki „samoobsługa” informują nas, że samemu trzeba zamówić i odebrać napoje przy barze. Podeszłam więc do uśmiechniętej baristki i przyznałam, że nie wiem co chcę, ale ma zawierać kawę i sporo mleka, i nie musi mnie obudzić (czytaj: zabić ilością kofeiny). Pani zapytała czy może to być kawa z lodami. Ze względu na ładną pogodę uznałam, że czemu nie. I tak oto w niecałe 2 minuty ustaliłyśmy jaka kawa spełni moje oczekiwania.
Kiedy kawa wolno sączyła się z ekspresu porozmawiałam z panią baristką o mieszankach kaw jakich używają i jakie mają w sprzedaży (można wybierać w 4 rodzajach ziaren).
Do kawy zaproponowano mi ciastko lub czekoladki – ale co za dużo to nie zdrowo. Zostałam tylko przy kawie z gałką lodów waniliowych.
Do wyboru miałam dwie pojemności – 240 ml i 350 ml.
Do kawy – standardowo wybór cukrów i słodzików. Łyżeczki są metalowe, więc jeśli ktoś lubi zjeść piankę z mleka, to polecam raczej iCOFFEE niż np. Coffee Heaven (gdzie są mieszadełka).
Ze swoją kawą wyniosłam się do ogródka. Cisza, spokój, szum fontanny, do tego naprawdę dobra kawa. Wspaniała chwila relaksu. Polecam każdemu taką odskocznię raz na jakiś czas. Pójść na kawę i robić przez ten czas „nic”.
Zanim wróciłam do rzeczywistości, zajrzałam do toalety i odkryłam 3 poziomy iCOFFEE. Na pierwszym jest bar i małe stoliczki, na drugim czarna kanapa i dwa dwu-osobowe stoliki, a na trzecim (z oknem na rynek Manufaktury) kanapa i fotele. Dopiero na 4 poziomie jest łazienka. Przestronna, unisex, zadbana. I pachniała świeżością, a nie kawą.

Wizytę oceniam na 5. Miła baristka, która potrafiła wyjaśnić różnice pomiędzy mieszankami kaw i dobrać kawę do gustu klienta. Komfortowe w użyciu filiżanki i małe salki, które dają wrażenie intymności, pozwalają miło spędzić tam czas.
Polecam lokal na niezobowiązujące spotkania, pogaduchy, na chwilę zapomnienia.

Wydatki:
Cafe affogato średnie 9,90 zł

  Ocena (skala od -5 do +5):
obsługa: +5
jedzenie: +5
czas: +5
wystrój: +4
czystość: +4


Ogólna ocena:

Kawiarnia iCOFFEE
ul. Karskiego 5, rynek Manufaktury
tel. 507 025 189
http://www.icoffee.pl

Wyświetl większą mapę

1 komentarz:

  1. Ten post dowodzi jak opinie mogą być różne :) iCOFFEE wspominam bardzo nie miło - nieprzyjemna obsługa, dość droga i nie smaczna kawa. Może to tylko przypadek i trafiłam na zlą baristkę

    OdpowiedzUsuń

PokazuJemy czytelników strony